Педагогічні умови організації особистісно-орієнтованого навчання  ми розглядаємо як цілісну систему, що будується на основі єдності загального особливого та індивідуального, працюючи над теоретичним обґрунтуванням та дослідженням організації особистісно-орієнтованого навчання в умовах школи ми дійшли висновку, що така система навчання вимагає специфічних педагогічних умов організації навчального процесу. 
Критеріями ефективності особистісно-орієнтованого навчання вважаємо: 
 освітній (рівень формування  освітніх компетенцій); 
психологічний (розвиток пам'яті, мислення, гнучкості поведінки формування стійкої мотивації до навчання); 
соціалізаційний (рівень сформованості соціальної компетентності  особистості, де соціалізація розглядається як соціальна адаптація плюс соціальна мобільність); 
самоактуалізаційний (що визначає відповідність прийомів управлінської діяльності задекларованої мети організації особистісно-орієнтованого навчання). 
З метою координації роботи всіх учасників навчального процесу в школі впроваджуються деякі внутрішньо шкільні інновації, спрямовані на зміну змісту організації навчального процесу. Це, зокрема, такі форми та технології організації діяльності: 
розробка системи внутрішньо шкільного контролю, інструктивно-методичних, інформаційно-організаційних нарад, педрад, семінарів; 
використання активних форм роботи з учнями; 
використання різнорівневих тестових залікових завдань з кожного предмета; 
психолого-педагогічні спостереження за розвитком особистості учня; 
анкетування, проведення бесід із питань організації навчально-виховного процесу; 
соціологічне опитування батьків, батьківські збори; 
організація роботи постійно діючих виставок педагогічних знахідок, матеріалів роботи вчителів; 
створення картотеки ППД; 
творчі звіти педагогічних працівників, які атестуються; 
	проведення декад педагогічної майстерності. 
Відбулися суттєві зміни в плануванні адміністративного контролю, перспективному  плануванні роботи закладу. Основна увага в управлінській діяльності приділяється  визначенню шляхів реалізації та виконання програми розвитку закладу, взаємозв'язку навчання і виховання учнів. 
Новим змістом  наповнилася така колективна діяльність, як педради,  наради за участю директора, на яких педагоги висловлюють пропозиції щодо  практичного впровадження нових освітніх технологій. В практику роботи педколективу включено проведення нетрадиційних педрад. Це, зокрема: педрада: "Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів  за сучасних умов", "Умови плідної співпраці учителя і учня на уроці та в позакласній роботі" проведених у формі семінарів практикумів мозкова  атака "Пошуки істини"; методичний фестиваль творчості вчителів з реалізації проблемної теми школи, педради у формі творчого звіту методичного об'єднання та інші... 
Координатором методичної роботи із  запровадження інноваційних  технологій в навчальному закладі стала науково-методична рада школи, на  засіданнях якої розглядаються теоретичні питання, визначаються основі аспекти практичної реалізації нововведень, затверджуються плани  методичних об'єднань, творчих груп, викладання предметів, тексти завдань для  тематичних і семестрових атестацій з предметів навчального циклу. 
В школі працюють такі методоб'єднання: класних керівників 5-9 класів, вчителів початкових класів, творча група вчителів, школа молодого вчителя. Проблемні питання методоб'єднань тісно переплітаються з проблемою школи.
 
Значна увага приділяється визначенню форм взаємодії вчителя і учнів у  навчальному процесі, добору таких методів роботи, які роблять процес навчання осмисленим, сприяють формуванню й розвитку в учнів  логічного мислення.
 
Пропонуємо матеріали "Про побудову навчальних занять на основі  індивідуально-орієнтованого підходу", якими керуємося в навчальному процесі (передруковано з газети "Завуч" №23-24, серпень, 2000 рік).
Новим змістом  наповнилася така колективна діяльність, як педради,  наради за участю директора, на яких педагоги висловлюють пропозиції щодо  практичного впровадження нових освітніх технологій. В практику роботи педколективу включено проведення нетрадиційних педрад. Це, зокрема: педрада: "Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів  за сучасних умов", "Умови плідної співпраці учителя і учня на уроці та в позакласній роботі" проведених у формі семінарів практикумів мозкова  атака "Пошуки істини"; методичний фестиваль творчості вчителів з реалізації проблемної теми школи, педради у формі творчого звіту методичного об'єднання та інші...
 
Координатором методичної роботи із  запровадження інноваційних  технологій в навчальному закладі стала науково-методична рада школи, на  засіданнях якої розглядаються теоретичні питання, визначаються основі аспекти практичної реалізації нововведень, затверджуються плани  методичних об'єднань, творчих груп, викладання предметів, тексти завдань для  тематичних і семестрових атестацій з предметів навчального циклу.
 
В школі працюють такі методоб'єднання: класних керівників 5-9 класів, вчителів початкових класів, творча група вчителів, школа молодого вчителя. Проблемні питання методоб'єднань тісно переплітаються з проблемою школи.
 
Значна увага приділяється визначенню форм взаємодії вчителя і учнів у  навчальному процесі, добору таких методів роботи, які роблять процес навчання осмисленим, сприяють формуванню й розвитку в учнів  логічного мислення.
 
Пропонуємо матеріали "Про побудову навчальних занять на основі  індивідуально-орієнтованого підходу", якими керуємося в навчальному процесі (передруковано з газети "Завуч" №23-24, серпень, 2000 рік).
Світлана Майструк 
 директор Білківської ЗОШ І-ІІ ступенів 
Відділ освіти Березнівської райдержадміністрації 
Навчально-методичний центр 
 Назад  
							   |