Педагогічні умови організації особистісно-орієнтованого навчання ми розглядаємо як цілісну систему, що будується на основі єдності загального особливого та індивідуального, працюючи над теоретичним обґрунтуванням та дослідженням організації особистісно-орієнтованого навчання в умовах школи ми дійшли висновку, що така система навчання вимагає специфічних педагогічних умов організації навчального процесу.
Критеріями ефективності особистісно-орієнтованого навчання вважаємо:
освітній (рівень формування освітніх компетенцій);
психологічний (розвиток пам'яті, мислення, гнучкості поведінки формування стійкої мотивації до навчання);
соціалізаційний (рівень сформованості соціальної компетентності особистості, де соціалізація розглядається як соціальна адаптація плюс соціальна мобільність);
самоактуалізаційний (що визначає відповідність прийомів управлінської діяльності задекларованої мети організації особистісно-орієнтованого навчання).
З метою координації роботи всіх учасників навчального процесу в школі впроваджуються деякі внутрішньо шкільні інновації, спрямовані на зміну змісту організації навчального процесу. Це, зокрема, такі форми та технології організації діяльності:
розробка системи внутрішньо шкільного контролю, інструктивно-методичних, інформаційно-організаційних нарад, педрад, семінарів;
використання активних форм роботи з учнями;
використання різнорівневих тестових залікових завдань з кожного предмета;
психолого-педагогічні спостереження за розвитком особистості учня;
анкетування, проведення бесід із питань організації навчально-виховного процесу;
соціологічне опитування батьків, батьківські збори;
організація роботи постійно діючих виставок педагогічних знахідок, матеріалів роботи вчителів;
створення картотеки ППД;
творчі звіти педагогічних працівників, які атестуються;
проведення декад педагогічної майстерності.
Відбулися суттєві зміни в плануванні адміністративного контролю, перспективному плануванні роботи закладу. Основна увага в управлінській діяльності приділяється визначенню шляхів реалізації та виконання програми розвитку закладу, взаємозв'язку навчання і виховання учнів.
Новим змістом наповнилася така колективна діяльність, як педради, наради за участю директора, на яких педагоги висловлюють пропозиції щодо практичного впровадження нових освітніх технологій. В практику роботи педколективу включено проведення нетрадиційних педрад. Це, зокрема: педрада: "Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов", "Умови плідної співпраці учителя і учня на уроці та в позакласній роботі" проведених у формі семінарів практикумів мозкова атака "Пошуки істини"; методичний фестиваль творчості вчителів з реалізації проблемної теми школи, педради у формі творчого звіту методичного об'єднання та інші...
Координатором методичної роботи із запровадження інноваційних технологій в навчальному закладі стала науково-методична рада школи, на засіданнях якої розглядаються теоретичні питання, визначаються основі аспекти практичної реалізації нововведень, затверджуються плани методичних об'єднань, творчих груп, викладання предметів, тексти завдань для тематичних і семестрових атестацій з предметів навчального циклу.
В школі працюють такі методоб'єднання: класних керівників 5-9 класів, вчителів початкових класів, творча група вчителів, школа молодого вчителя. Проблемні питання методоб'єднань тісно переплітаються з проблемою школи.
Значна увага приділяється визначенню форм взаємодії вчителя і учнів у навчальному процесі, добору таких методів роботи, які роблять процес навчання осмисленим, сприяють формуванню й розвитку в учнів логічного мислення.
Пропонуємо матеріали "Про побудову навчальних занять на основі індивідуально-орієнтованого підходу", якими керуємося в навчальному процесі (передруковано з газети "Завуч" №23-24, серпень, 2000 рік).
Новим змістом наповнилася така колективна діяльність, як педради, наради за участю директора, на яких педагоги висловлюють пропозиції щодо практичного впровадження нових освітніх технологій. В практику роботи педколективу включено проведення нетрадиційних педрад. Це, зокрема: педрада: "Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов", "Умови плідної співпраці учителя і учня на уроці та в позакласній роботі" проведених у формі семінарів практикумів мозкова атака "Пошуки істини"; методичний фестиваль творчості вчителів з реалізації проблемної теми школи, педради у формі творчого звіту методичного об'єднання та інші...
Координатором методичної роботи із запровадження інноваційних технологій в навчальному закладі стала науково-методична рада школи, на засіданнях якої розглядаються теоретичні питання, визначаються основі аспекти практичної реалізації нововведень, затверджуються плани методичних об'єднань, творчих груп, викладання предметів, тексти завдань для тематичних і семестрових атестацій з предметів навчального циклу.
В школі працюють такі методоб'єднання: класних керівників 5-9 класів, вчителів початкових класів, творча група вчителів, школа молодого вчителя. Проблемні питання методоб'єднань тісно переплітаються з проблемою школи.
Значна увага приділяється визначенню форм взаємодії вчителя і учнів у навчальному процесі, добору таких методів роботи, які роблять процес навчання осмисленим, сприяють формуванню й розвитку в учнів логічного мислення.
Пропонуємо матеріали "Про побудову навчальних занять на основі індивідуально-орієнтованого підходу", якими керуємося в навчальному процесі (передруковано з газети "Завуч" №23-24, серпень, 2000 рік).
Світлана Майструк
директор Білківської ЗОШ І-ІІ ступенів
Відділ освіти Березнівської райдержадміністрації
Навчально-методичний центр
Назад
|