34600
 Рівненська область
 м.Березне
 вул. Київська, 7
 тел.: (03653) 5-45-35

е-mail: lib_berezne@ukr.net
           biblberezne@gmail.com
Skype: bereznelibr


Публічно-шкільна
бібліотека-філія с. Балашівка


Публічно-шкільна
бібліотека-філія с. Білка


Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Бистричі

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Богуші

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с. Велике Поле

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Вітковичі

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Грушівка

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с. Городище


Публічно-шкільна
бібліотека-філія с. Голубне


Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Друхів

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с. Зірне


Публічно-шкільна
бібліотека-філія с. Кам'янка


Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Кургани

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Колодязне

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Князівка

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Лінчин

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Михалин

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Орлівка

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с. Поліське


Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Прислуч

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Тишиця

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Хотинь

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Яблунне

Публічно-шкільна
бібліотека-філія с.Яцьковичі

Публічна
бібліотека-філія с. Моквин


Бібліотека-філія №7

Бібліотека-філія №1

Бібліотека-філія №1

Бібліотека-філія №3

Бібліотека-філія №4

Бібліотека-філія №5

Бібліотека-філія №6

Березнівська центральна бібліотека

Березнівська
бібліотека-філія для дітей




























Творчо і результативно працює вчитель-методист Березнівської ЗОШ №2 І-ІІІ ступенів Іванова Надія Андріївна.
Основним завданням в роботі вчительки є прагнення не загубити жодної дитини, дати кожній можливість розкрити все краще, закладене природою, сім'єю, школою.
Тому вона постійно працює над розвитком особистості через знання, уміння, навички шляхом дослідження, пошуку, творчості, потребу дитини у самоутвердженні.
На уроках і в позаурочний час її учням подобаються ті види навчальної діяльності, які дають їм матеріал для роздумів, можливість виявляти ініціативу і самостійність, потребу розумового напруження, винахідливості.
Творчість вчительки з використанням досвіду новаторів педагогічної ниви Ш.О. Амоношвілі, С.П. Логачевської, Д.Б.Ельконіна, В.В.Давидова, Л.В.Занкова дає можливість використовувати активні форми роботи з учнями різного рівня розвитку.
Понад десять років Іванова Н.А. впроваджує диференційоване навчання.
Суть досвіду полягає в тому, що клас умовно ділиться на три динамічні групи (учень з усіх предметів може перебувати в різних групах). Перехід з однієї групи в інші відбувається на певному рівні опанування матеріалу. Це створює в колективі атмосферу товариськості, взаємодопомоги, доброзичливості. Різноманітні способи і прийоми диференціювання умовно поділяються за складністю завдань і за самостійністю їх виконання.
Диференціювання за складністю завдань дозволяє перейти на більш високий ступінь пізнання. У процесі диференціювання за самостійністю пропонуються учням вправи однакової складності, незалежно від рівня їхньої підготовки.
Так до завдань дітям І групи вказується мета, а шляхи її досягнень школярі шукають самостійно. Учням ІІ групи дається підказка, з чого почати, на що звернути увагу та інше. З дітьми ІІІ групи детально аналізується послідовність мислительних операцій, необхідних для виконання завдань. Причому, підказки для ІІ-ІІІ груп дітей поступово зменшуються. Диференціювання використовує Іванова Н.А. в чотири етапи. Діти самі визначають, якої групи завдання їм вибирати.
Наприклад.
1 варіант 2 варіант 3 варіант
І етап Основне завдання Міра допомоги Працюють з учителем
ІI етап Творче завдання Основне завдання Міра допомоги
ІІІ етап Цікаве завдання Творче завдання Основне завдання
ІV етап Спільне завдання

Диференційовані завдання, які пропонуються на уроках мови. Фрагмент уроку при вивченні теми: "Велика буква в прізвищах, іменах і по батькові".
Після вивчення алгоритму - коментоване письмо
1 варіант 2 варіант 3 варіант
І етап Вставити пропущені букви Виконання завдань за зразком Користуючись алгоритмом виконати завдання за допомогою вчителя
ІI етап Виписати з преси прізвища, імена, по батькові Вставити пропущені букви Виконати завдання за зразком
ІІІ етап Скласти речення зі словами З преси виписати прізвища, імена, по батькові Вставити пропущені букви
ІV етап Виконують всі (дає пастку). Гра "Відшукай помилку"

Протягом трьох десятиліть Іванова Н.А. виробила ефективну систему проведення нестандартних уроків. Це інтегровані уроки, уроки змагання, мандрівки - подорожі, екскурсії, уроки дорогою казок. Цікаво проходила з малюками мандрівка-подорож з курсу "Я і Україна" по темі "Моє місто". Девізом уроку були слова: "До минулого стався з вдячністю. До сучасного - діяльно. До майбутнього - відповідально". Діти познайомилися з назвами старих вулиць, з історією міста, насолодилися впорядкованістю нашого населеного пункту. Завершилась мандрівка екскурсією до краєзнавчого музею, де підведено підсумок. Потім діти склали розповіді на теми: "Моє місто", "Моя домівка", "Моя вулиця" та інші
А яке задоволення отримали діти від уроків - казок "Ріпка", "Колобок", "Гуси - лебеді", "Рукавичка". Серед різноманітних форм інтеграції навчального матеріалу використовує педагог інтегровані уроки, практичні роботи, екскурсії, позакласні заходи, уроки в природі.
Перед кожним навчальним роком вчителька аналізує календарне планування і визначає за змістом і метою близькі теми уроків. Форми проведення уроків різні, але завдання всі пізнавальні, творчі. Фрагменти уроку математики і трудового навчання (1 кл.).
Тема. Додавання і віднімання в межах 10. Аплікація візерунка з геометричних фігур.
Діти, озброївшись розумом, кмітливістю, увагою, охайністю, а також знаннями вирушають у першу свою мандрівку по країні Математики.
Маршрути.
1. Математична розминка
2. Лічилочка
3. Хвилинка поезії
4. Вправи каліграфії
5. Математичний диктант
6. Всезнайки (завдання за вибором)
7. Богиня справедливості (завдання на порівняння чисел)
8. Хвилинка "Веселинка"
9. Математична кмітливість
10. Королівство задач
11. Парк Геометричний, де всі зображення були з геометричних фігур
Підходимо до парку - і перетинає нам дорогу відрізок. Називаємо всі фігури і переходимо до аналізу візерунків.
Практична робота:
Самостійно виготовляють візерунок з щойно названих геометричних фігур. Огляд дитячих робіт.
Нестандартні уроки зміцнюють розвивальний потенціал, розширюють пізнавальний досвід дитини, активізують мислення, пам'ять, увагу.
Цікаві форми роботи проводить Надія Андріївна над удосконаленням техніки читання та розвитком зв'язного мовлення.
Цікаві форми роботи проводить Надія Андріївна над удосконаленням техніки читання та розвитком зв'язного мовлення.
З цією метою використовує вчителька артикуляційні зарядки, чистомовки, скоромовки, мовні ігри, загадки, хвилинки народної мудрості, хвилинки-роздуми, проводить творчу роботу над текстом:
  • скласти стислий переказ;
  • запис до стінгазети;
  • скласти діалог;
  • скласти, казку, віршик, байку;
  • сформулювати телеграму;
  • продовжити думку…;
  • продовжити прислів'я;
  • назви якомога більш слів (Біжить …..…..);
  • доповни речення
  • вправи для орієнтації в тексті
  • утвори нові слова зі слова …..
  • склади твір.
    Подає ряд творчих завдань при опрацюванні дитячої книги В.Асєєвої "Сини" (1 клас)
  • З ким би ви хотіли зустрітися?
  • Про що хотіли б поговорити?
  • Кого з героїв хотіли б запросити на вечерю?
  • Який герой вам найбільш полюбився?
  • Опишіть героя твору, яким би ви хотіли його бачити через 20 років?
  • Яка в нього сім'я?5
  • Який би лист йому написали?
  • Яку телеграму надіслали б?
    Важливу роль в навчальному процесі відіграють творчі роботи. Навчає школярів Іванова послідовно, чітко і грамотно викладати свої думки, розвивати образне мислення.
    Практикує широко твори-фантазії, твори-міркування, описи, мініатюри, твори за спостереженням.
    Наприклад:
  • Про що розмовляє струмочок
  • Кольори зими
  • Бути людиною значить…
  • Якби я був президентом, то...
  • Що означає бути доброю людиною.
    З 28 учнів 3 класу вісім пишуть вірші:
    На уроках пропонує обмінюватися зошитами, перевірити і виправити помилки в роботах одне одного. Діти беруть участь в реальній взаємоперевірці будь-якого навчального процесу: самостійної роботи, домашнього завдання тощо і на полях виставляють бали. Школярі усвідомлено виконують функцію контролю у всій повноті операцій.
    Не залишає Іванова Н.А. осторонь і роботу з обдарованими дітьми. Їм дуже до вподоби заняття з розвитку пізнавальних здібностей.
    Всі завдання розраховані на пошукову діяльність, творче застосування набутих знань.
    Зміст занять сприяє розвитку гнучкості і широти мислення, які так необхідні для успішного розв'язання як навчальних, так і життєвих задач.
    Результати роботи вчительки.
    В минулому навчальному році в ІІ турі змагання "Юне обдарування" її учні зайняли І місце з природи (Криворучко І.), І місце з математики (Кравчук В.). ІІІ місце з мови (Юсенко Б.). В обласному конкурсі "Юне обдарування" зайняли з природознавства ІІІ місце з математики - п'яте місце.
    Високих результатів вчителька добивається завдяки добре сформованих організаційних навичок: самооцінки, оцінки роботи товариша, самоперевірки, взаємоперевірки.
    Учні вміють робити висновки, узагальнення, самоперевірку, самооцінку і дають оцінку роботи свого товариша.
    Активними формами для організації роботи з учнями різного рівня розвитку є робота в групах, парах, диференційовані завдання, завдання за вибором, завдання на розвиток кмітливості, логічного мислення, використання наочності, засобів взаємозворотнього зв'язку, засобів заохочення.
  • Любов Пилипака, методист
    Відділ освіти Березнівської райдержадміністрації
    Навчально-методичний центр

    Назад





















    Рівненська державна обласна бібліотека для юнацтва
    Рівненська обласна бібліотека для дітей


    Надрукувати сторінку
    МЕТА - Украина Український портал Портал Укрнет Google

    Copyright © 2007-2024 БMЦБ.