Мета - навчити читати з різною швидкістю.
Підготовка до роботи Дорослий заздалегідь читає текст і "розмічає" його.
Необхідно вибрати систему маркерів: швидко, в середньому темпі, поволі. Маркерами можуть бути: птах (швидко летимо), заєць (біжимо) і черепаха (повземо). Можуть бути різнокольорові прапорці. На полях ставляться маркери: найважливіші уривки читаємо поволі, менш важливі - швидко, інші - в середньому темпі.
Для середнього віку можна вибрати дорожні знаки або таб-лички: зупинися, подумай, читай поволі, читай швидко і т.д.
Підготуйте 1-2 питання на розуміння тексту в кожному пункті зупинки. Після швидкого читання перевірте, чи вичитаний факт, цифра, після повільного - чи зрозуміло думку тексту. Визначте тимчасові рамки виконання завдання.
Хід роботи: 1. Запропонуйте читачу розмічений текст. Нагадайте, що
мета читання - розуміння, але необхідно читати з різною
швидкістю і розуміти з різною глибиною.
2. Читачі працюють в парах. Читають з різною швидкістю і
перевіряють розуміння по підготовленим наперед дорослими питанням.
3. Організовуйте змагання. Задайте тимчасові рамки виконування завданя.
Коментар Необхідно знати швидкості читання для кожного віку. Що вчаться початкової школи читають 90-130 сл/хв., старшої - близько 200 сл/хв. Добрий дорослий читець читає 300 сл/хв.