РЮКЗАК - ПОМІЧНИК
Мета - навчити читача активізувати наявні знання перед читанням і рефлексувати, віддавати собі звіт в тому, що ж допомогло зрозуміти текст.
Підготовка до роботи
Текст самостійно прочитаний наперед.
Можна намалювати схему рюкзака і його декількох відділень.
Знання помічники 1 - Текст, назва, автор
Досвід помічник 2 - Мої знання (досвід, к/ф, книга)
Допомогли мені зрозуміти частину тексту:
Книги, статті, фільми і люди.
Хід роботи:
1. Дорослий (або що самі вчаться, або поперемінно) читають
текст вголос. Дорослий, який читає першим, зупиняється кілька разів і допомагає учням заповнювати "кармани рюкзака"
Порядок заповнення - вільний.
2. Виконайте роботу кілька разів, перш ніж ті ,що вчаться будуть
заповнювати "відділення рюкзака" самі.
3. Учні продовжують читати і заповнювати рюкзак в парах.
4. Закінчивши роботу, вони пояснюють, як їх попередні
знання допомогли їм зрозуміти текст.
5. "Заповнений рюкзак" має наступний вигляд (по книжці
про ацтеків):
Мої знання
М. був королем, а К. був Богом, що покинув країну, але він пообіцяв повернутися.
Мій досвід
Ацтеки думали, що К. Боги не стали з ним битися. Вони піднесли йому дари і попросили покинути їх країну Коли я був маленьким, я чув історію про те, що молодий король покинув свою країну, але обіцяв повернутися і покарати поганих людей.
Книги. Фільми і т.д.
Я бачив фільм про те, як люди думали, що К. був Богом, тому що у нього були коні.
Коментар
Читання в парах супроводиться спогадами, бесідою, враженнями, що робить його живим заняттям. Стежте, щоб читачі не захопилися і не забули дочитати текст до кінця!
|