34600
 Рівненська область
 м.Березне
 вул. Київська, 7
 тел.: (03653) 5-45-35

е-mail: lib_berezne@ukr.net
           biblberezne@gmail.com
Skype: bereznelibr














 ПШБ с. Бистричі
 ПШБ с. Богуші
 ПШБ с. Вітковичі
 ПШБ с. Городище
 ПШБ с. Білка
 ПШБ с. Голубне
 ПШБ с. Грушівка
 ПШБ с. Зірне
 ПШБ с. Князівка
 ПШБ с. В. Поле
 ПШБ с. Моквин
 ПШБ с. Балашівка
 ПШБ с. Друхів
 ПШБ с. Прислучі
 ПШБ с. Яцьковичі
 ПШБ с. Кам'янка
 ПШБ с. Тишиця












ДЕ ВІДПОВІДЬ?


Мета - навчання розумінню тексту через пошук пропозиції або пропозицій, що містять відповідь і озвучування варіанту відповіді.
Підготовка до роботи
Дорослий готує декілька питань до тексту, користуючись наступною схемою пошуку місця відповіді.
Питання - Відповідь
В тексті                                       В голові дитини
В одному рядку
тексту "точно тут!"
В декількох рядках, в різних частинах тексту "збери разом !"          Автор і Я Тільки Я

Найлегше питання те, відповідь на яку можна знайти в одній пропозиції тексту. Це, як правило, питання, що починаються з питальних слів: Хто? Коли? Де? Що трапилося?
Важче те питання, відповідь на який дається в декількох пропозиціях тексту, а ще важче - в декількох частинах тексту. Це часто питання, що починаються з питальних слів: Чому? Навіщо?
Ще важче питання, коли частина відповіді є в тексті, а частину додумує читач. Це питання, що вимагає інтерпретації тексту, особистого прочитання. Часто питання починається із слів: А якщо...? Як ти розумієш слова автора...?
Четверте питання легше другого і третього, але він направлений на з'ясування думки читача: Що ти думаєш? Або додаткових знань: Що ти знаєш про ...?
Питання № 1 і № 4 легкі, їх легко задавати і легко шукати відповідь. Їх потрібно задавати школярам початкової школи. Але вже починаючи з 3 або 4 класу можна додавати з одного питання типу "Збери разом!"
Що вчиться середньої школи необхідно задавати складніші питання в співвідношенні: 3 (точно тут!) + 2 (Збери разом) + 1 (Автор і я ) + 1 (Тільки я).
В старшій школі зменшується кількість питань "Точно тут" і збільшується кількість інших.
Хід роботи:
1. Учня читає текст цілком про себе.
2. Учня читає вголос питання до тексту.
3. Учень шукає відповідь на питання.
4.Учень говорить, де він знайшов відповідь і яке було питання.

Коментар
Читач спочатку аналізує характер питань, дає відповідь і пояснює, де була знайдена відповідь, а потім вчиться за допомогою дорослого сам складати питання.





<

















Рівненська державна обласна бібліотека для юнацтва
Рівненська обласна бібліотека для дітей


Надрукувати сторінку
МЕТА - Украина Український портал Портал Укрнет Google

Copyright © 2007-2015 БЦСПШБ.