Мета заняття - вибір дитиною книги для читання. Хід роботи. 1. Розкладіть на столі декількох (3-5) привабливих книжок, які Ви хотіли б прочитати дитині, прочитати разом з дитиною, послухати, як їх читає дитина.
2. Візьміть самі в руки книгу і покажіть дитині обкладинку книги, ім.'я автора, назву книги і малюнки на листках .Міркуйте вголос. Дивлячись на обкладинку книги, вкажіть - про що вона може бути : "Подивіться, тут намальована дівчинка, а це медвідь. Напевно, книжка про те як дівчинка зустрілася з ведмедем". Де вона могла його зустріти ?
3. Допомагайте дитині називати предмети, виказувати передположення. Дозвольте дитині пофантазувати. Дитина виказуватиме прогнози все більш і більш самостійно
4. У міру обговорення обкладинок розкладайте книги по жанру (Казки. Пригоди. Вірші), або по будь-яким зручному для Вас принципу.
5. Дозвольте дитині ухвалити рішення: Яку книжку читатимемо?
Коментар. Проблема вибору книги для читання дуже важлива для будь-якої людини. Вчитися треба з раннього дитинства. Для ухвалення рішення необхідно навчитися прочитувати бібліографічну інформацію (заголовок, автор, видавництво, анотація, тираж), а також графічну інформацію з обкладинки і ілюстрацій.
Прогнозування змісту і ухвалення рішення допоможе дитині не тільки в бібліотеці і книгарні, але і в житті.
Читати дитині необхідно в дошкільному віці, бажано в молодшому шкільному, а іноді і в підлітковому.
Читати разом з ним, слухати і обговорювати прочитане - у всіх віках.