Наша адреса:
34600 Рівненська обл.
м. Березне, вул. Київська 7
E-mail: lib_kids@ukr.net
тел.: (03653)5-46-87
|
|
Назад
Шановні друзі!
вітаємо вас!
в Всеукраїнському конкурсі дитячого читання
"КНИГОМАНІЯ-2016"
("Найкращий читач України-2016")
ІІ-й (районний) етап Всеукраїнського конкурсу "КНИГОМАНІЯ - 2016"
відбудеться 24 березня 2016 р. у приміщенні Березнівської центральної районної дитячої бібліотеки.
положення про конкурс
ВІДКРИТИ
1. Загальні положення
Всеукраїнський конкурс дитячого читання «Книгоманія-2016» (далі – Конкурс) є відкритим і проводиться як творче змагання дітей в усіх адміністративно-територіальних одиницях України, де є загальноосвітні навчальні заклади ІІ ступеня та бібліотеки.
Організатори Конкурсу: Громадська організація «Форум видавців» (ініціатор), Національна бібліотека України для дітей, Українська бібліотечна асоціація, Українська асоціація видавців та книгорозповсюджувачів.
Сприяння: Українська асоціація видавців періодичної преси.
До організації Конкурсу можуть долучатися державні і недержавні установи, організації, фонди, компанії, у т.ч. іноземні, як на місцевому чи регіональному рівні, так і на міжрегіональному чи всеукраїнському.
У Конкурсі можуть брати участь усі охочі учні 6, 7 класів.
Конкурс оголошується інформаційним листом Національної бібліотеки України для дітей. Інформація про проведення Конкурсу розповсюджується через мережі дитячих та шкільних бібліотек України, розміщується на сайтах організаторів, партнерів, у партнерських ЗМІ.
2. Мета і завдання Конкурсу
Конкурс проводиться з метою:
- підвищення рівня особистого розвитку і культурної компетентності дітей через заохочення їх до систематичного читання;
- підвищення суспільного значення ролі шкільних та дитячих бібліотек в процесі соціальної адаптації. набуття культурної компетентності дітей;
- сприяння створенню належних умов для рівного доступу до книжок і літератури на різних, у тому числі електронних, носіях, незалежно від рівня розвитку дітей, їхніх фізичних та інтелектуальних можливостей, забезпеченості і місця проживання.
Завдання Конкурсу:
- вироблення у дітей навичок самостійної роботи з книгою, підвищення якості і ефективності процесу читання: критичного аналізу, переосмислення і творчої інтерпретації прочитаного;
- залучення до участі у Конкурсі не менше 25% дітей відповідного віку;
- створення передумов для поступового збільшення кількості учасників у наступні роки, активна робота із залучення до читання дітей, які не мають навичок чи потреби постійного читання;
- популяризація найкращих надбань української і світової класичної й сучасної літератури;
- привернення уваги громадськості, державних і недержавних установ і організацій, засобів масової інформації до проблеми дитячого читання.
3. Організація Конкурсу
Організатори Конкурсу створюють Організаційний комітет, до якого входить по одному представнику від кожного з організаторів.
Координація проведення Конкурсу покладається на неприбуткову громадську організацію «Форум видавців» (ініціатор).
Для проведення Конкурсу у всіх адміністративно-територіальних одиницях створюються Організаційні комітети, до складу яких входять керівники місцевих органів управління культурою та освітою або призначені ними відповідальні працівники цих органів, директори чи завучі ЗНЗ, директори, завідувачі дитячих бібліотек (філій) відповідного рівня, вчителі літератури, громадські діячі, письменники, представники ЗМІ та інші зацікавлені особи (за згодою).
Організаційні комітети:
- складають та затверджують графік проведення усіх етапів Конкурсу в областях, містах Києві, Львові і Севастополі та доводять цю інформацію до всіх відповідальних за проведення Конкурсу на місцях, контролюють дотримання графіку проведення;
- розробляють кошториси витрат на проведення відповідних етапів Конкурсу на місцях та визначають джерела фінансування цих витрат;
- забезпечують включення Конкурсу до Календарних планів роботи на 2016 рік місцевих та регіональних департаментів/управлінь культури та освіти, в АР Крим – відповідних Міністерств із забезпеченням у місцевих бюджетах мінімально необхідного фінансування;
- залучають до проведення Конкурсу партнерів, спонсорів, благодійників;
- залучають ЗМІ до оголошення і висвітлення перебігу та результатів Конкурсу;
- погоджують списки членів організаційних комітетів нижчих етапів, призначають відповідальних за проведення етапів Конкурсу, доводять цю інформацію вище;
- забезпечують Координаторів усіх етапів інформаційними матеріалами в електронному вигляді для тиражування і розповсюдження в місцях проведення конкурсу;
- забезпечують проведення відповідних етапів Конкурсу в регіонах і контролюють якість та ефективність проведення Конкурсу згідно з Умовами проведення, об’єктивність оцінювання учасників і доведення інформації про перебіг Конкурсу та його підсумки до громадськості та ЗМІ;
- подають у оргкомітети вищого рівня (відповідальним за проведення) звітні матеріали відповідного етапу Конкурсу згідно з цими Умовами.
Відповідальними за ефективне проведення (обласного, республіканського в м. Києві, Львові, Севастополі) Конкурсу і досягнення планових показників участі є директори обласних, у м. Києві, Севастополі та Львові – центральних міських дитячих бібліотек. Вони затверджують списки:
- координаторів проведення 2-го (районного/міського) етапу Конкурсу – директорів районних (міських) дитячих бібліотек, директорів ЦБС для дітей;
- координаторів проведення 1-го відбіркового етапу Конкурсу – бібліотекарів шкільних бібліотек, завідувачів дитячих і сільських бібліотек (філій) або вчителів.
Координаційні, організаційні і методичні заходи щодо проведення Конкурсу здійснює Громадська організація «Форум видавців», а саме:
- координує підготовку і проведення Конкурсу;
- надає інформаційні матеріали Конкурсу, макет плакатів, сертифікату учасника Конкурсу та дипломів переможців етапів для тиражування на місцях;
- залучає письменників, журналістів і відомих осіб до проведення Конкурсу;
- забезпечує підведення підсумків проведення Конкурсу в Україні;
- доводить інформацію про оголошення, перебіг і підсумки Конкурсу до громадськості через ЗМІ;
- надає консультативну, інформаційну і методичну допомогу координаторам на місцях.
Офіційною адресою Оргкомітету для листування є адреса ГО «Форум видавців»:
а/с 6644, 79005, м. Львів,
електронна пошта knyhomania@bookforum.com.ua
сайт bookforum.ua/tag/76/Книгоманія/1.html
4. Проведення Конкурсу
Учасниками Конкурсу є всі охочі учні 6, 7 класів, ознайомлені з Умовами проведення.
Оголошення Конкурсу відбувається 28 січня 2016 року.
Реєстрація учасників проводиться в бібліотеці, де відбуватиметься відбірковий етап, шляхом заповнення Реєстраційної анкети.
Конкурс проводиться в чотири етапи:
1-й етап (відбірковий) – триває з 10 лютого до 10 березня 2016 р. в усіх шкільних, дитячих і сільських бібліотеках (філіях). Змагання проводяться 26 – 28 лютого. Точну дату і час призначає координатор та повідомляє про це всіх зареєстрованих учасників Конкурсу. Реєстрація припиняється за 3 дні до встановленої дати змагання.
2-й етап (міський/районний) триває з 10 березня до 20 березня 2016 р. Змагання рекомендується проводити 22 – 24 березня. Дату проведення змагання визначає координатор 2 етапу і повідомляє про це учасників 2 етапу не пізніше, ніж за 5 днів до змагання.
3-й етап (обласний, міський у м. Києві, Севастополі, Львові) проводиться з 24 до початок квітня 2016 р.
4-й етап (підсумковий) проводиться 16-18 травня 2016 р. у Львові на Фестивалі дитячого читання «Книгоманія» в межах Міжнародного дитячого фестивалю у Львові.
Обласні, міські у м. Києві, Севастополі та Львові організаційні комітети отримують графіки проведення змагань 1 і 2 етапів, надсилають ці графіки ГО «Форум видавців», а також інформують громадськість через власні сайти, спільноти в соцмережах, розсилки та ЗМІ.
5. Журі. Критерії оцінювання. Нагородження переможців
Координатор кожного етапу Конкурсу формує журі у складі 5-ти осіб з числа бібліотекарів, вчителів, батьків, журналістів, письменників, громадських діячів, активістів бібліотеки, які виявлять таке бажання.
Оцінювання учасників Конкурсу на кожному етапі здійснюється за показниками, що наведені в Протоколах відповідних етапів (Додаток № 1).
Кожен з показників кожного учасника оцінюється окремо від 0 до 3 балів. Виступи учасників та оцінювання відбуваються відкрито у присутності учасників та глядачів. При підведенні підсумків враховується середній бал, який члени журі виставили кожному з учасників окремо за кожним з показників. Максимальна кількість балів – 12. Додаткові бали, крім вказаних у протоколах, не передбачені.
Змагання проводяться окремо для кожної вікової категорії (6, 7 класи), у кожній визначається по 1 переможцю на кожному етапі (Додаток № 2).
Визначення переможця 1-го етапу: «Найкращий читач бібліотеки/школи-2016»
Учасники передають членам Журі для оцінювання власноручно заповнені Щоденники і по черзі, визначеній жеребкуванням, розповідають про свою улюблену книжку (1-2 хвилини), відповідають на запитання членів Журі (приблизно 5 запитань), демонструючи розуміння тексту, вміння його аналізувати.
Не допускаються до участі в Конкурсі учасники, які попередньо не зареєструвались, а також ті, які не мають Читацького щоденника.
Члени Журі оцінюють виступи учасників за 12-бальною шкалою (Додаток № 1-1).
Якщо декілька учасників набрали однакову кількість балів, члени Журі пропонують таким учасникам задати один одному по 5 запитань на знання літератури. Переможець визначається за більшою кількістю правильних відповідей. В останній колонці протоколу навпроти прізвища цього учасника ставиться знак “+“.
За результатами оцінювання Журі визначає 2-х переможців (по одному з 6, 7 класів), які отримують звання «Найкращий читач бібліотеки/школи-2016» та продовжують боротьбу у 2-му етапі Конкурсу.
Всім учасникам 1-го етапу вручаються Сертифікати учасника Конкурсу (за можливості тиражування).
Переможці 1-го етапу отримують диплом «Найкращий читач школи/бібліотеки-2016». Дипломи рекомендується вручати на загальношкільній лінійці, на якій відзначають переможців інших конкурсів та олімпіад.
Крім того, переможець 1 етапу отримує додаткові бали з української, зарубіжної чи російської літератури або навіть з усіх цих предметів на розсуд вчителя.
Визначення переможця 2-го етапу: «Найкращий читач району (міста)-2016»
Учасники 2-го етапу Конкурсу передають членам Журі для оцінювання власноручно заповнені Щоденники, а Координаторові – списки книжок (автор, назва), прочитаних під час підготовки до 1-го та 2-го етапів.
Поки члени Журі знайомляться з ними, учасники заповнюють і здають Координаторові Анкети.
Без Щоденника, списків книжок і заповненої Анкети учасники до змагань не допускаються.
Змагання відбуваються за сценаріями, створеними в бібліотеках, де проводиться 2-ий етап. Сценарій має бути таким, щоб члени Журі могли виявити та оцінити всі знання і компетентність Учасника 2-го етапу згідно з заданими критеріями (Додаток № 1-2).
Члени Журі оцінюють виступи учасників за 12-бальною шкалою.
За результатами оцінювання Журі визначає 2-х переможців (по одному з 6, 7 класів), які отримують звання «Найкращий читач району (міста) – 2014» і продовжать змагання в 3-му етапі Конкурсу.
Переможці 2-го етапу отримують диплом «Найкращий читач району (міста)-2016». Дипломи рекомендується вручати на загальношкільній лінійці, на якій відзначають переможців інших конкурсів та олімпіад.
Крім того, переможець 2 етапу отримує додаткові бали з української, зарубіжної чи російської літератури або навіть з усіх цих предметів на розсуд вчителя.
Визначення переможця 3-го етапу: “Найкращий читач України-2016”
3-ій етап Конкурсу відбувається окремо для учнів 6, 7 класів, за сценаріями, створеними організаторами 3-го етапу, але з дотриманням загальних критеріїв оцінювання (Додаток № 1-3: Протокол 3-го етапу).
Перед початком змагання Учасники передають членам Журі свої Щоденники. і, поки ті з ними ознайомлюються, заповнюють Анкету учасника 3 етапу (Додаток № 3-3) і здають її Координаторові.
Конкурсанти отримують письмовий тест, що містить 12 запитань на знання літератури, однакових для всіх учасників. В тесті потрібно вказати правильну відповідь. За кожну правильну відповідь зараховується 0,25 бала. Максимальна кількість балів за цим показником – 3.
До наступного змагання допускаються лише ті учасники, які набрали 6 балів за результатами оцінювання Щоденника і письмового тесту.
Учасники, які залишилися, по черзі відповідають на 3 усних запитання від членів Журі. Запитання мають стосуватися книжок, зазначених в Щоденнику учасника, а також допомогти визначити його обізнаність з художньою літературою та загальну ерудицію. Всього задається 3 запитання, максимальна оцінка за це змагання – 3 бали.
В наступному змаганні братимуть участь лише ті учасники, які вже мають по 9 балів за попередні змагання. Якщо їх в даний момент більше, ніж 4 (в кожній віковій категорії) – задається ще по 3 запитання (відповіді на питання не оцінюються), і на підставі правильних відповідей у кожній віковій категорії залишається по 3 учасника. Ці учасники мають нагоду зробити коротку презентацію (1,5 – 2 хв.) своєї улюбленої книжки, за що також отримують оцінки. Максимальна оцінка за презентацію – 3 бали.
Якщо після всіх змагань явний переможець не виявлений – претенденти, які набрали однакову кількість балів, усно відповідають на запитання один одного. Виграє той, хто дасть більше правильних відповідей.
За результатами оцінювання Журі визначає двух переможців (по одному з 6, 7 класів), які отримують звання «Найкращий читач України – 2016» і головний приз – поїздку на заключний етап Конкурсу – Фестиваль дитячого читання «Книгоманія», який проводиться 16-18 травня 2016 року у Львові.
Рішення Журі оголошується публічно відразу ж після закінчення змагання, а підписаний Протокол передається Координаторові етапу.
Організатори Конкурсу надсилають координаторам зразки (макети) дипломів для тиражування та вручення:
Переможцеві 1-го етапу – «Найкращий читач бібліотеки/школи – 2016».
Переможцеві 2-го етапу – «Найкращий читач району/міста – 2016».
Організатори Конкурсу забезпечують переможцям 3-го етапу та їх супроводжуючим перебування у Львові впродовж 3 діб та участь в заходах Фестивалю дитячого читання «Книгоманія», який відбудеться 16-18 травня 2016 року. Проїзд з місця проживання переможця до Львова відбувається за рахунок самих учасників, місцевих організаторів чи партнерів. ГО «Форум видавців» надасть всі необхідні документи для можливості отримання такого фінансування.
Якщо переможець попередньо етапу з різних причин не може взяти участі в наступному, він вибуває з подальших змагань. Заміна переможця іншим учасником не дозволяється.
Координаторам етапів рекомендується звернутися до місцевих партнерів чи спонсорів, до українських видавців і вручати книжки чи пам’ятні відзнаки переможцям на кожному етапі Конкурсу.
6. Планові показники та ефективність
Конкурс дитячого читання вважається таким, що відбувся, незалежно від кількості учасників, але за умови своєчасного надсилання повного комплекту необхідної документації.
Всі переможці 1-го етапу, незалежно від їх кількості, стають учасниками 2-го етапу, а всі переможці 2-го етапу – учасниками 3-го етапу.
Оргкомітет Конкурсу відзначить всі республіканські, обласні, міські, районні, шкільні, сільські та дитячі бібліотеки, де були досягнуті планові показники:
- проведення 3-го етапу: не менше, ніж 25 % всіх дітей, що навчаються в 6,7 класах в областях, містах Києві, Львові, Севастополі; не менше, ніж 75 % бібліотек, що обслуговують дітей в адміністративній одиниці; 100 % охоплення районів та міст обласного підпорядкування;
- 2-го етапу: не менше, ніж 25% всіх дітей, що навчаються в 6,7 класах району/міста; не менше, ніж 75 % бібліотек району/міста, що обслуговують дітей;
- 1-го етапу: для шкільних і сільських бібліотек – не менше, ніж 25 % дітей 6,7 класів в школі чи в селі; для дитячих бібліотек – не менше 75 % всіх читачів бібліотеки, що навчаються у 6,7 класах.
7. Фінансування
Організаторам, співорганізаторам та координаторам рекомендується наполегливо звертатися до державних органів влади та органів місцевого самоврядування із пропозицією включити проведення відповідних етапів Конкурсу до Календарних планів Управлінь культури та Управлінь освіти та науки на 2016 рік та передбачити в бюджетах мінімально необхідне фінансування.
Рекомендується залучати до підтримки Конкурсу юридичних і фізичних осіб, котрі можуть надати фінансову допомогу або ж безоплатні послуги чи подарунки, які будуть вручені переможцям Конкурсу на місцевому чи регіональному рівні.
Списки цих партнерів з відповідним статусом місцевих чи регіональних партнерів будуть включені до офіційних прес-релізів Конкурсу та оприлюднені на сайті bookforum.ua/tag/76/Книгоманія/1.html
|
|
Copyright © 2009 БЦСПШБ.
|
|