МЕНЮ
НАШІ КОНТАКТИ
Адреса:
34607
Рівненська область
Березнівський район
село Городище
вул. Незалежності,144
E-mail: gorod.bibl@ukr.net
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Клубна діяльність
Статут
екологічного дитячого об'єднання "Еколог"
Городищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
І. Загальні положення
1.1. ЕДО "Еколог" - громадянська організація, яка створена з метою екологічної освіти, екологічного виховання, екологічної пропаганди та проведення прийнятих природоохоронних акцій.
1.2. ЕДО здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Законів України, Статуту організації.
1.3. Засновником ЕДО "Еколог " є учнівський та вчительський колективи.
1.4. Керівним органом є збори членів об'єднання, які скликаються 2 рази на рік.
1.5. Клуб пропонує різні взаємини та співпрацює з різними громадянськими об'єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності, співпрацює з педагогами і батьками.
1.6. Пріоритетними напрямки діяльності є: збереження культурно - природної спадщини, моніторинг за станом довкілля, захист природи засобами проведення природоохоронних заходів, мистецтва.
ІІ. Мета і завдання
2.1. Головною метою ЕДО є озброєння учнів знаннями про природу свого краю, залучення молоді до активної екологічної діяльності.
2.2. Головні завдання:
Формування екологічної культури людини, її гармонії з природою.
Організація трудових десантів по благоустрою села та території школи.
Очищення та благоустрій занедбанню джерел, струмків, канав.
Озелення класних кімнат і коридорів.
Проведення акцій: "Посади сад", "Дерево", "Вазон", "Зробимо нашу школу найкращою" та ін..
Збереження культурно-природної спадщини рідного села.
Здійснення моніторингу за станом довкілля.
Створення умов для змістовного спілкування школярів.
Напрацювання системи роботи з органами учнівського самоврядування з питань природоохоронної діяльності.
Підтримання традицій екологічного виховання і природоохоронної роботи та створення нових.
ІІІ. Органи управління клубу
"Еколог"
3.1. Збори ЕДО "Еколог" - керований орган, який збирається два рази на рік.
3.2. Виконавчим органом є рада малих ініціативних груп, яка проводить засідання один раз в місяць.
3.3. Шляхом відкритого голосування на зборах затверджують структуру і склад ЕДО "Еколог".
3.4. Головою ЕДО "Еколог" може бути учень 7-11 класів, який обирається відкритим голосуванням членів ради.
Рада клубу "Еколог"
Опрацьовує нормативні документи.
Розподіляє обов'язки під час підготовки загальних справ.
Розробляє стратегію діяльності організації на перспективу.
Бере участь у складанні плану роботи організацій.
Координує роботу малих ініціативних груп і доводить до них конкретні завдання діяльності.
Контролює створення належних умов для діяльності МІГів та ЕДО в цілому.
Приймає рішення з найважливіших питань організації роботи.
Бере участь в організацій природоохоронних заходів.
Організовує роботу МІТІВ.
Заслуговує членів організації щодо фактів різних порушень.
Повноваження членів ради клубу
Президент:
представляє ЕДО на всіх ділових чи дружніх зустрічах;
обізнаний з усіма деталями виконання справ ЕДО;
виконує організаційно-контролюючу функцію, виробляє разом із радою тактику і стратегію розвитку діяльності колективу;
захищає і відстоює за необхідності інтереси членів ЕДО;
проводить засідання ради.
Заступник з організаційних питань:
розробляє механізм розв'язання всіх організаційних питань;
організовує виборчу кампанію, роботу ради;
вирішує організаційні питання під час проведення різноманітних заходів, виїздів, засідань, оформлення матеріалів.
Заступник з інформаційних питань та зв'язків з громадськістю:
організовує рекламну діяльність;
набирає нових членів;
висвітлює діяльність ЕДО у шкільному віснику та шкільних стіннівках;
інформує членів ЕДО з усіх організаційних питань;
встановлює ділові контакти з різними клубами, гуртками та відповідними організаціями.
Заступник з питань дозвілля:
планує заходи, вечори;
разом із учнями готує і проводить відповідні заходи;
співпрацює з адміністрацією та класними керівниками, вихователями, вчителями-предметниками з питань літнього та зимового відпочинку (при цьому враховуючи еколого-натуралістичну та природоохоронну роботу);
співпрацює з психологом школа, працює над створенням позитивного психологічного клімату в колективі організації.
Юний уповноважений
природоохоронної роботи (зелений патруль) має право:
1. на свій розсуд обирати маршрути патрулювання;
2. самостійно обирати форму інформування;
3. залучати до патрулювання всіх бажаючих;
4. брати участь, при потребі, в інспектуванні, розповідці чи пропаганді;
5. вести спостереження за установами, організаціями, окремими особами, якщо виникає підозра, що вони сповідують стиль природогубства;
6. скласти зелені карти мальовничих куточків природи;
7. ставати ініціатором акцій щодо захисту пам'яток природи.
Зобов'язаний:
1. 2 рази на місяць перевіряти стан зелених насаджень в школі, селі;
2. оперативно доповідати про наслідки патрулювання;
3. сміливо залучати до екологічного патрулювання батьків, дорослих.
Юний екологічний розвідник МАЄ ПРАВО:
1. самостійно здійснювати розвідку екологічно занедбаних місць;
2. обирати довільну форму оперативних повідомлень про наслідки розвідок;
3. оперативно залучати, при потребі, юних екологічних інспекторів, зелених патрулів до здійснення розвідки.
Зобов'язаний:
1. при отримані конкретних завдань дотримуватися такту взаємовідносин з людьми;
2. 1 раз в місяць обстежувати поручений мікрорайон;
3. вдосконалювати морально-вольові якості, дбаючи про самоосвіту, фізичну виносливість;
4. привчати себе до оперативного інформування про результати спостережень та розвідки;
5. бути принциповим, об'єктивним та рішучим;
6. систематично розвивати пам'ять, дбаючи про вміння добору найбільш цінної інформації;
7. активно використовувати та популяризувати велосипед, як екологічно доцільний вид транспорту.
Юний еколог-пропагандист МАЄ ПРАВО:
1. самостійно добирати матеріал для екологічної пропаганди;
2. вибирати найбільш доцільну форму виступів, на свій розсуд використовувати наочність, технічні засоби;
3. першочергово забезпечувати відповідною літературою у шкільній бібліотеці;
4. встановлювати дієві зв'язки з подібними структурами інших організацій з метою обміну передовим досвідом агітації та пропаганди;
5. самостійно виступати в пресі та по радіо;
6. сміливо залучати до роботи всіх бажаючих, якщо вони сповідують благо природоохоронної роботи.
Зобов'язаний:
1. щотижнево у визначені дні проводити в загонах екологічні прес-інформації;
2. оперативно висвітлювати матеріали інших служб, обираючи найбільш дієву форму;
3. постійно працювати над самоосвітою та вдосконаленням навиків емоційно-психологічного впливу на аудиторію з метою формування екологічної культури;
4. систематично дбати про пропаганду культу природи, створеного мистецтвом;
5. забезпечувати належний рівень проведення екологічних акцій, зльотів, тематичних вечорів, традиційних свят шляхом виготовлення гасел, плакатів, закладів;
6. контролювати дотримування всіма членами об'єднання звичаїв та традицій, передбачених Статутом, та постійно напрацьовувати нові.
ІV. Символіка центру:
4.1. ЕДО "Еколог" використовує власну символіку. Символіка організації ухвалюється загальними зборами.
V. Припинення діяльності.
5.1. Припинення діяльності організації може бути проведено шляхом її реорганізації або ліквідації за рішенням загальних зборів
Клятва
Я, вступаючи до лав ЕДО "Еколог", роблю це свідомо і з повною відповідальністю.
Я виходжу на великий шлях відкриттів, самосвідомості. Я готовий зробити перший крок на цьому шляху - крок до самого себе. Я вдосконалю себе. Я допоможу собі стати кращим і добрішим. Я навчусь сприймати і любити себе. Щороку я підійматимуся на наступну сходинку свого особистісного зростання.
Крок другий - це крок до своїх товаришів ЕДО "Еколог".
Я навчуся поважати індивідуальність кожного. Я завжди рахуватимуся з думкою кожного, хто виступає за охорону довкілля. Я знайду тут своє місце. Я поважатиму принцип "Еколога": кожен доповнює кожного, усі допомагають один одному та оберігають екологічне здоров'я довкілля. Я завжди поважатиму історію клубу, плекатиму його традиції. Я відповідально ставитимусь до навчання, сумлінно виконуватиму все, чого навчився.
Крок третій - ми разом для створення безпечного і чистого майбутнього. Я, як і всі члени и ЕДО "Еколог", любитиму й оберігатиму природу, нестиму у собі добро і даруватиму його всьому живому.
Крок четвертий - це крок до мешканців нашого села та землі. Я українець та землі української і де б я не опинився, я завжди пам'ятатиму маленьку батьківщину, Городшценську школу, своє село, де народився. Усі свої знання, надбання та ідеї я подарую тобі, мій рідний краю, моя школо!
Крок п'ятий - це крок до України. Я - українець. Я - громадянин Української держави. Я набуваю знань та вмінь у городищенській школі для того, щоб завтра віддати їх на користь своєї Батьківщини, я став членом ЕДО "Еколог", щоб наблизитися до природи як джерела буття, віднайти у собі найсвітліше, найприродніше - любов до рідної землі. Я буду з гідністю нести високе звання українця.
Крок шостий - крок до мешканців планети Земля. Я - один із мільярдів людей, які сьогодні живуть на планеті. Я завжди буду серед тих, хто стане на захист рідної природи, хто не байдужий до неї.
Крок сьомий - крок до мешканців Всесвіту. Я знаю, що у Всесвіті я не один. Всесвіт - це моє минуле, сьогодення та майбутнє. Це - скарбниця мудрості та любові. Я завжди житиму за законами Всесвіту, розвиватиму свою духовність, вкладатиму в це глибокий еколого-природоохоронний зміст.
Добрі справи захисту природи
Поради:
Вивчай та охороняй природу рідного краю.
Подорожуй, пізнавай, не шкодь.
Живи відповідно до законів природи.
Особисто бери участь у природоохоронних заходах, акціях, операціях, місячниках тощо. Бери активну участь в озелененні й охороні зелених насаджень.
Щороку посади і доглянь хоч одне дерево і кілька кущів, вирощуй декоративні рослини, озеленюючи територію своєї домівки, навчального закладу.
Доклади зусиль для внутрішнього озеленення школи, класної кімнати, кімнати і будинку, де ти мешкаєш;
Не тільки посади рослину, а й доглянь її.
Оберігай тварин. Не чини їм зла. Захисти!
Навчись правильно виготовляти шпаківні, синичники. Обережно веди спостереження за їх мешканцями.
Збирай насіння диких рослин, щоб підгодовувати ним птахів узимку.
Оберігай лісові насадження. Навчись не порушувати гармонію природи, її тишу, красу і природну чистоту.
Не засмічуй землю. Прибери територію, на якій відпочивав.
Не дозволяй іншим порушувати правила охорони природи.
Дотримуйся правил збору диких ягід, грибів, лікарських рослин, роз'яснюй їх тим, хто цього не знає.
Знай та охороняй рідкісні рослини та тварин. Дбай про створення умов для відновлення їх популяції.
Ще раз уважно переглянь сторінки Червоної книги запам'ятай види рослин та тварин України, які знаходяться на межі зникнення.
Збирай цікаві фото - , відео - матеріали, веди записи для публікації у ліцейській газеті "Екологічна варта".
Залучай до клубу "Еколог" нових членів.
Веди пропагандистську роботу на природо охоронну тематику.
Щодня аналізуй, як ти провів день, кому до поміг, кого порадував і кого... скривдив. По старайся виправити кривду, нанесену тобою несправедливо.
Не дозволяй негативним емоціям та злим думкам оселятися в тобі, керувати тобою.
Роби це свідомо, із добрим серцем та безкорисними намірами!
Назад
|