|
Зміцнення української державності, її поступальний розвиток, інтеграція України в світову та європейську спільноту потребують оновлення системи національного виховання учнівської молоді, його змісту як на державному , так і місцевому рівнях.
Тому, у 2007 р. наказом Міністерства освіти і науки№1133 від 17.12.07 р. було затверджено Програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», а у 2008р. розпорядженням голови Рівненської обласної адміністрації від 09.02.2008 року було схвалено обласну програму національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008-2020 роки, також у 2008 році розпорядженням голови Березнівської райдержадміністрації від 12.12.2008 року №719 було схвалено районну програму національного виховання учнівської молоді Березнівщини на 2009-2020 роки.
Відповідні накази відділу освіти райдержадміністрації (№ 711), адміністрацією ліцею-інтернату (№35) Метою районної програми національного виховання учнівської молоді є створення відповідного виховного простору у конкретному навчальному закладі, який би забезпечував ефективність і результативність виховної діяльності, функціонування лілейної та класних виховних систем, підвищення статусу виховання в освітньому закладі, модернізацію змісту виховання, його форм та методів, виховних технологій на основі впровадження новинок психолого-педагогічної науки і практики, гармонізацію сімейного та суспільного виховання. Програма визначає низку завдань, серед яких:
підвищення статусу виховання в системі освіти;
забезпечення розвитку виховних функцій навчального закладу;
ефективне використання національних традицій, історії та культури, традицій і звичаїв етносу рідного краю,
новітніх досягнень психолого-педагогічної науки і практики;
орієнтація виховної системи ліцею. Класу на пріоритет фізичного, психічного і морально - духовного розвитку особистості;розвиток виховних систем, створення авторських виховних систем;
посилення ролі родини у вихованні дітей;ефективна співпраця родини з ліцеєм;
відродження на нових теоретико-практичних засадах системи позакласного і позашкільного виховання дітей та учнівської молоді;
сприяння подальшій демократизації управління процесом виховання; зростання ролі учнівського
врядування в демократизації життєдіяльності учнівських колективів, їх соціальній адаптації;
координація державних, регіональних і шкільних програм національного виховання учнівської молоді;
зростання рівня професіоналізму і компетентності педагогічних працівників в організації життєдіяльності учнівських колективів.
Вона орієнтує всіх педагогів - виховників на наступний
зміст виховання:
ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю;
ціннісне ставлення особистості до сім'ї, родини, людей;
ціннісне ставлення особистості до себе;
ціннісне ставлення особистості до природи;
ціннісне ставлення особистості до праці;
ціннісне ставлення особистості до мистецтва;
|
|
| | |