Гурток "Вишиванка"
Гурток "Вишиванка" діє в нашому ліцеї інтернаті 20 років. Чотири
останніх роки ним керує Чабелець Світлана Василівна. Переступивши поріг
закладу у 1993 році в статусі педагога (сама ж закінчила цей заклад у 1989
році) з трепетом в душі вдивлялась в обличчя хлопчиків і дівчаток. І найбільшим
її бажанням було захистити , обігріти, навчити. Спілкуючись з дітьми зрозуміла,
що все найкраще вони зможуть взяти від нас, педагогів.
Так виникла їдея організувати гурток. Раділа за кожен успіх окремої дитини.
Вважає, що кожна дитина талановита, що в кожному можна розвинути почуття
прекрасного, навчити створювати маленькі шедеври власними руками. Виставки
робіт її вихованців викликають здивування і захоплення шанувальників з Рівного
і Києва, де неодноразово демонструвалися під час проведення Всеукраїнської
акції
" Україна - дітям" . Але найпалкіші прихильники - звичайно ж ,
у Березнівському агротехнічному ліцеї - інтернаті.
Метою гурткової роботи є навчання самостійно виготовляти оригінальні вироби
для оформлення інтер'єру , одягу, формування навичок роботи з голкою , ножицями,
глиною, папером, пластиліном, сухоцвітом, формування вміння організовувати
роботи і оцінювати результати, виконувати трудові дії, пов'язані із самообслуговуванням,
проектувати і художньо конструювати за зразком, ескізом, і схемою, словесним
описом, задумом.
Види мистецтв, з якими знайомляться діти сприяють розвитку особистості,
розвитку її творчих здібностей, естетичному вихованню, а також розвитку
дрібної моторики руки та інших функціональних дій учнів. У майбутньому ,
особливо дівчаткам, уміння вишивати, в'язати, дають можливість створювати
своїми руками затишок оселі
Нині зростає інтерес до декоративно-прикладного мистецтва в Будинку Молоді
та краєзнавчому музеї. Нині зростає інтерес до декоративно-прикладного мистецтва,
різновидами якого є художня вишивка, малювання, ліпка, аплікація.
Особливе місце в усі часи займала художня вишивка - одна з найдревніших
видів прикладного мистецтва. Художнє вишивання широко і різноманітно застосовують
для оздоблення сучасного інтер'єру. Поряд із традиційними атрибутами оздоблення
житла(скатертини , доріжки тощо) помітного розвитку набуло пано , картини.
Вишивка широко використовується як прикраса одягу. З тонким смаком народні
майстри використовують багатство кольорової творчості, художники створюють
оригінальні вишивки, які є новими зразками декоративної гармонії і ритму.
Саме за такими зразками юні вишивальниці створили своїми руками "ансамбль"
художньої вишивки - "Конвалії", "Братики", "Піони",
"Польові квіти", "Ніжність", "Вальс метеликів".
А Шкуратенко Людмила учениця 10-б класу виконала роботу "Петунії"
. Особливий хист ця учениця проявили в роботі "Ісус" і здобула
перемогу на фестивалі " З вірою в майбутнє".
Диво вишиване
(Робота з обдарованими дітьми)
Конкурс - ярмарок педагогічної творчості
Номінація - виховна робота
Мета: вчити дітей самостійно виготовляти оригінальні вироби для
оформлення інтер'єру, розвивати творчі здібності дітей,
виховувати високі естетичні почуття.
Діти, тим талановитіші та розумніші, чим більше можливостей бути талановитими й розумними ми їм надамо.
О.Грединарова
Обдарованість - явище динамічне. У найбільш загальному вигляді обдарованість можна визначити як підвищений рівень розвитку однієї чи кількох здібностей людини, на основі яких з'являється можливість досягти високих результатів.
Кожна обдарована дитина - індивідуальність, яка потребує особливого підходу. Школа для того і існує, щоб допомогти дитині, підліткові, юнакові розвинути в собі здібності до самореалізації, не тільки навчити, а й створити умови, щоб дитина була готова до цієї складної і самостійної роботи.
Найважливішим в організації роботи з обдарованими дітьми є створення загального "поля креативності", яке сприяє розвитку творчих здібностей учнів, учителів, дирекції.
Однак, під час роботи з обдарованими дітьми постійно виникають педагогічні і психологічні труднощі, обумовлені розмаїтністю видів обдарованості, зокрема віковою та прихованою обдарованістю, безліч суперечливих теоретичних підходів і методів, варіативністю сучасної освіти.
Вивчивши постулати особистісно-орієнтованого навчання і виховання, відчуваєш значне піднесення від того, що можна будувати свою роботу з дітьми не по шаблону, а з врахуванням уподобань дітей, їхніх нахилів та здібностей.
Світ краси безмежний. Вважаю, що прекрасне в житті, прекрасне в мистецтві допомагає людині жити, допомагає виконувати складну справу життя, бо це прекрасне випрямляє її душу.
На моє глибоке переконання краса і добро крокують поряд, тому під час організації уроків, гурткових занять я намагаюся викликати почуття радості, здивування, привчаю бачити ексцентричні деталі через малюнок, аплікацію, вишивку.
Ефективність занять мистецтвом істотно залежить від зацікавлення творчою працею, від отриманого дітьми в процесі занять емоційного задоволення, радості. Саме тому під час занять застосовую ігрові нестандартні ситуації, елементи режисури, психотренінгу.
Нині зростає інтерес до декоративно-прикладного мистецтва, різновидом якого є художня вишивка - одна із найдревніших видів прикладного мистецтва.
Художнє вишивання широко і різноманітно застосовують для оздоблення сучасного інтер'єру. Поряд із традиційними атрибутами оздоблення житла (скатертини, доріжки, серветки тощо) помітного розвитку набуло панно, картини.
Вишивка в нашому ліцеї уже стала традиційною. Ось уже протягом шести років в ліцеї-інтернаті діє клуб "Вишиванка". Юні вишивальниці створили своїми руками оригінальні вишивки, які є новими зразками декоративної гармонії і ритму - "ансамбль" художньої вишивки - "Конвалії", "Братики", "Піони", "Польові квіти", "Вальс метеликів", "Ромашки", "Айстри", "Цикламени", "Петунії", вишивки на духовну тематику, тематичні вишивки. Кожна вишита картина є неповторним шедевром.
Роботи наших вишивальниць демонструються на ліцейних виставках, приурочених до Новорічно-різдвяних свят, до Великодня, до Свята честі ліцеїста.
Клубівці беруть активну участь у шкільних, регіональних, обласних та Всеукраїнських фестивалях, конкурсах, виставках, зльотах.
Сьогодні ми учасники і переможці районних, обласних та Всеукраїнських виставок. Так, під час обласного дитячого фестивалю дитячої та юнацької творчості "З вірою в майбутнє " роботи наших вишивальниць були відзначені і зайняли перші місця 2 роки поспіль (2003-2004 рр.)
У 2005 році Корзинкова Лілія здобула перемогу в першому обласному відбірковому турі Всеукраїнського фестивалю "Звичайне диво" і представляла свої роботи в Києві.
Роботи клубу "Вишиванка" були відзначені під час Всеукраїнської акції "Україна дітям" в Києві.
Нещодавно гуртківці взяли активну участь в проекті "Вишите серце Батьківщини" і "У світі прекрасного" в рамках грант-проекту "Творчий розвиток особистості-2".
Вишивки наших учнів, як подарункові сувеніри гостям ліцею, є у Німеччині, Франції, Австрії, Новій Зеландії.
Ось уже рік як клубівці є активними учасниками дитячого руху в українсько-канадському проекті "4-Н". В рамках цього проекту учні беруть безпосередню участь в семінарах, де діляться враженнями, досвідом роботи з іншими клубами. Особливо гуртківці готуються до Дня досягнень, де звітують про свою роботу. За плідну працю клуб було нагороджено дипломом.
Як квіточка до сонця, так дитячі душі розкриваються у сповідях під час роботи. Це єднає, надихає, надає снаги на подальшу працю, працю творчу, яка б навчила кожну дитину повірити в себе, в свою зірку.
А я щиро порадію, якщо через багато років дізнаюсь, що ці діти стали хорошими людьми і що в цьому частинка і моєї участі. Тому, що саме ми, педагоги, покликані розвивати потенційні можливості дітей, їхні здібності, творчість і фантазію.
Результативність роботи клубу "Вишиванка" та студії образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва
за 2001-2007 рр.
|
|