БІБЛІОТЕКА
 
 
  


ГОЛОВНА
БІБЛІОТЕКА
ВІЗИТНА КАРТКА
ПРО НАС
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КЛУБ
ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ
НАШІ ПУБЛІКАЦІЇ
УВАГА!ДОСВІД!
МАН
НАЦІОНАЛЬНЕ      ВИХОВАННЯ
ФОТОРЕПОРТАЖ













Технологія формування ціннісного ставлення до природи.
Виховний захід :"Природа - наш дім".
( Підготувала Ситчик Т.М.,класний керівник 6 класу Березнівського агротехнічного ліцею-інтернату )
Мета: формування в особистості внутрішньої потреби знати, покращувати екологічний стан природного середовища.
Очікувані результати: усвідомлення власної відповідальності за збереження природи, розуміння екологічних проблем нашої держави, рідного краю.
Методичне забезпечення:
1.Орієнтовна програма національного виховання учнівської молоді Рівненщини.
2.Фахова література.
3.Екологічний вісник.
Сценарний хід виховного заходу.
Людина - творіння природи, вона
Існує в природі, підкорена її законам,
Не може звільнитися від неї, не може,
Навіть подумки, вийти із природи.
П.Гольбах
1-й учень. Краса природи. Уявіть собі ліс на світанні, коли все довкола оживає, прокидається від ранкового сну. Сонце своїм промінням пробуджує птахів. І вони на всі голоси починають виспівувати…
2-й учень.
…Світає.
Край неба палає.
Соловейко в темнім гаї
Сонце зустрічає.
Тихесенько вітер виє,
Степи,лани мріють;
Між ярами над ставками
Верби зеленіють.
Все то те, вся країна
Повита красою,
Зеленіє, вмивається
Дрібною росою.
Споконвіку вмивається…
Сонце зустрічає…
І нема тому почину,
І краю немає.
1-й учень.( під музику лісу). З появою на планеті Земля біологічного виду найвищої організації - людини з її розвитком, розмноженням, адаптацією й активізацією діяльності в біосфері почали розвиватися процеси особливого, антропогенного характеру. Могутність природи є незрівнянно більшою порівняно з людською. Але…
2-й учень. Інтенсивне зростання населення Землі та розвиток науково-технічної революції призвели до появи на нашій планеті глобальних екологічних проблем.
1-й ведучий. Утворення озонових дірок, розвиток "парникового" ефекту, утворення кислотних дощів, зростання військової могутності, що може призвести до ядерної війни, ерозія ґрунтів, збільшення площі пустель, використання пестицидів, скорочення біологічної різноманітності.
2-й ведучий. Ми повинні зберегти природу. Вітаємо усіх учасників гри-конкурсу "екологічний бумеранг".
1-й ведучий. Ми впевненні що тут зібралися небайдужі до того, що з ними відбувається щоденно, а також ті, хто добре розуміє: "Земля - наш спільний дім, і іншого не може бути!"
2-й ведучий. Отже, ми запрошуємо учасників до гри. За грою буде слідкувати й оцінювати "експертна комісія" .( представляє членів комісії).
До залу входять три команди. Кожну представляє капітан.
1-й ведучий. Перший конкурс "розминка".
Ставиться запитання, на яке є три відповіді (а,б,в). За 30 секунд потрібно дати правильну відповідь. Кожна команда піднімає букву. Правильна відповідь оцінюється 5 балів.
2-й ведучий. Запитання:
1. Хто першим запровадив термін ЕКОЛОГІЯ?
А)Дарвін; Б) Геккель; В) Вавилов.
2. Які тварини є найбільш морозостійкими?
А)Білі ведмеді; Б) качки та гуси; В) тюлені.
3. Які дерева, що ростуть у наших лісах, характеризуються найбільшою довговічністю?
А) дуб; Б) ясен; В)сосна.
4. Який співучий птах, добуваючи корм, пірнає у воду і ходить по дну?
А) корольок; Б) оляпка; В) сойка.
Висновок експертів.
1-й ведучий. Другий конкурс - "кому віддати мільйон? ". Чорнобиль - це не просто аварія. Це екологічна катастрофа. Сьогодні, коли ми підбиваємо підсумки, що зроблено з ліквідації наслідків аварії, можна говорити про те, що робити в цьому напрямку ще надто багато. Отже, завдання. Кожній команді виділяють 1 мільйон. Що ви зробите сьогодні в першу чергу для ліквідації аварії?
10 хвилин на прийняття рішення, максимальна кількість балів - 30.
2-й ведучий. Конкурс для уболівальників. Згадайте назви тварин, яких ви знаєте. За правильну відповідь ви заробите для своєї команди 5 балів.
Запитання
1. Зубатий кит, який може пірнути на глибину 3 000 м.(Кашалот)
2. Великий молюск, який їсть великих риб і у випадку небезпеки вистрілює "чорнилами"( Кальмар)
3. Ця тварина - найкращий стрибун на планеті. Її стрибок досягає до 12 метрів у довжину і до трьох метрів у висоту.( Кенгуру)
4. Це дуже маленький птах. За день він з'їдає у два рази більше їжі ніж важить сам. Його крила роблять до 50 замахів за секунду. (Колібрі)
1-й ведучий. Запитання закінчились. Підбиваємо підсумки "експертна комісія".
Класний керівник. Хвилинка поезії.
Любіть матінку-природу,
Завжди милуйтеся нею;
Ранковими світанками,
Вечірньою зорею,

Любіть природу вічно,
Любіть її красу,
І сонце, що так світить,
І блискітку-росу.

Довкілля це прекрасне,
Бо нам у ньому жити.
Й бездоганне небо ясне,
І кожну, кожну мить!
1-й ведучий. Третій конкурс - "Охорона природи". За правильну відповідь команда отримує 5 балів. Про які заповідники йдеться?
1 Учень. Цей заповідник організовано у 1921 році. Він являє собою масив цілинного степу, єдиний, що зберігся в Європі. У заповіднику налічується більше 360 видів рослин, утримується рідкісні тварини з усіх частин світу. ( Асканія - Нова) На території цього гірського заповідника запашні весняні квіти, які ми звикли бачити на клумбах, ростуть в одній із долин. (Національний карпатський заповідник" Долина Нарцисів".
2 Учень. Цей заповідник знаходиться в Одеській області,в дельті відомої річки, яка тече з Європи і впадає в Чорне море.( Дунайський біосферний заповідник)
Експерти роблять висновки.
2-й ведучий. На мою думку, одним із наслідків нерозуміння краси природи є славнозвісна "Червона книга", в яку занесені види рослин і тварин, що зникають із землі. Іншими словами, "Червона книга" - це "список жертв природи".
Отже, четвертий конкурс - "Вони занесені до Червоної книги України ". кожна команда пише на аркуші паперу п'ять видів рослин, які занесені у Червону книгу України.
Висновок експертів.
1-й ведучий. Команди відпочивають. Працюють уболівальники. Для вас конкурс-загадка. За вірну відповідь ви отримаєте 1 бал для своєї команди.
1. Іде в баню чорний, а виходить - червоний.( Рак)
2. На стелі в кутку висить сито, не руками звито.(Павутина)
3. Коло вуха завірюха, а у вісі ярмарок. (Бджоли у вулику)
4. Який хижий птах має назву особи, що веде протокол зборів? ( Секретар)
5. Чорне тіло, чорний вус, ніби справжній сажотрус. (Жук)
6. Очі на рогах, а дім на спині. (Слимак)
7. Летить - пищить, сяде - мовчить. ( Комар)
8. Уночі гуляє, а вдень спочиває, має круглі очі,бачить серед ночі.( Сова )
9. Хоч не шию я нікому, а голок у мене доволі.(Їжак)
10. Сторожем на служать, а всіх рано будить. ( Півень)
Експерти підбивають підсумки.
2-й ведучий. Фінальний конкурс "Бліц". Протягом 2 хвилин кожна команда дає конкретні відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь - 1 бал.
Запитання
1. Господарство з розведення рослин та тварин. ( Розсадник)
2. Стародавня назва річки Дніпро. ( Славутич)
3. Яке найвище на землі дерево?( Евкаліпт)
4. Послідовна зміна культур. ( Сівозмінна)
5. Який газ є екологічно чистим паливом майбутнього. ( Водень)
6. Як називають садові ножищ ? ( Секатор)
7. Як називається суцвіття злаків ? ( Колос)
8. Штучна трав'яна покрівля ? ( Газон)
9. Територія, в межах якої тимчасово перебувають під охороною певні види рослин та тварин. ( Заказник)
10. Площа, на якій вирощують сільськогосподарські культури.( Площа)
11. Сукупність тварин, що історично склалася і населяє певну територію. ( Фауна)
12. Сукупність організмів, які населяють дно водойм. ( Бентос)
Експерти підбивають підсумки всіх конкурсів.
1-й ведучий. Нашу гру-конкурс "екологічний бумеранг"завершено. Нам дуже хочеться вірити, що після сьогоднішньої гри душі наші стануть добрішими, серця - теплішими, і ви назавжди запам'ятаєте, що…
2-й ведучий. …Земля - не рабиня, а мати, Сонце - не вітчим наш, а рідний батько, ліси - наші брати, ріки - сестри, дощі, вітри, сніги мусять бути добрими гостями, а ми на своїй планеті - не тимчасові мешканці, а мудрі господарі.
1-й ведучий.
Воскресайте, камінні душі,
Розчиняйте серця і чоло,
Щоб не сказати про вас грядущі:
"Їх на землі не було".

Класний керівник. На цій ноті ми завершуємо сьогоднішнє свято .Звертаюся до вас учні. любіть матінку природу, завжди милуйтеся нею, її красою.

Ситчик Т.М.